zondag 15 februari 2015

Week 33 | Zwanger

De laatste weken van mijn zwangerschap wil ik jullie wekelijks op de hoogte houden van hoe het met mij en de baby gaat. Dit door middel van elke keer dezelfde onderwerpen aan bod te laten komen zodat ik ook zelf een beetje een overzicht heb. :)

Verloskundige
Afgelopen vrijdag ben ik weer bij de verloskundige geweest, alles was gelukkig goed zover ze dat nu nog testen natuurlijk. Nu luisteren ze alleen nog maar naar mijn hartslag en naar het hartje van Klaasje, dit was beide prima in orde!

Buik
Mijn buik is wel echt aanwezig zeg maar, maar dat mag natuurlijk nu ook wel, Officieel ben ik op onderstaande foto (babyshower 31 weken zwanger) Echter mijn buik is hierna wel een beetje stil blijven staan. Toen ik met 30 weken bij de VK kwam, werd er gezegd dat mijn buik voorliep op schema, echter afgelopen vrijdag was hij precies goed! Dus gelukkig hoeven de kleertjes maat 50 nog niet de prullenbak in.. Zou deze week even een nieuwe foto maken voor volgende week!

Buik week 31

Kwaaltjes
Mijn rug, helaas. Dit is en blijft mijn zwakke punt moet ik zeggen. Voor de rest merk ik dat ik natuurlijk minder beweeglijk ben en minder makkelijk alles kan doen. Wat me soms echt begin tegen te staan omdat ik juist nog zoveel wil doen.. Moet mezelf maar voorhouden dat ik ook nog tijd heb als de kleine er is, al moet ik me dan natuurlijk wel aanpassen aan zijn ritme maar er blijven genoeg uurtjes over wanneer hij slaapt.

Slapen
Dit gaat natuurlijk minder dan wanneer je niet zwanger bent. Ik kan normaal echt altijd en overal slapen, val binnen 1 minuut in slaap en slapen in de auto kan ik ook als de beste. Normaal gesproken dus, want nu duurt het veel langer voor ik in slaap val, word ik wel 10 keer per nacht wakker, moet er standaard 2 keer per nacht uit en kan nog maar op twee manieren slapen. Maar goed laat ik hier nog maar van genieten, straks moet ik er nog veel vaker uit! :)

Klaar mee?
De ene keer wel en de andere keer vind ik het heerlijk om te "pronken" met mijn buik en zijn bewegingen te voelen. zoals ik net al zei ben ik er soms klaar mee, omdat ik gewoon minder kan en sneller moe ben. Daar baal ik soms wel van en kan ik ook wel eens chagi van worden, maar als hij dan even beweegt en laat voelen dat hij er is dan is dat zo heerlijk! Ga dat heerlijke getrappel echt nog wel missen hoor!

Zo dat was mijn zwangerschapsupdate van deze week! :)
Liefs Lieke

1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen, ik ben nu 30,5 week zwanger, dus we schelen een klein beetje.. Ik denk dat ik het getrappel ook echt ga missen, al kan ik niet wachten tot ons kindje er eindelijk is!

    BeantwoordenVerwijderen